Spoločnosť YOSARIA TRAINS, a.s. vznikla v r. 2004 a tým sa stala prvou privátnou osobnou železničnou spoločnosťou na Slovensku a v Čechách.
Yosaria Trains dodnes vypravila a odviezla cestujúcich
v 28
vlakoch
1.460 km
dlhej trase
Vstup na trh osobnej železničnej dopravy
Po získaní licencie a bezpečnostného osvedčenia je cieľom spoločnosti od prvopočiatku vstup na trh osobnej železničnej dopravy na tratiach ŽSR. YOSARIA TRAINS v tom čase pripravovala viacero pilotných projektov, ktoré neboli realizované z viacerých objektívnych dôvodov, hlavne direktívnymi zásahmi štátu, ktoré na Slovensku celý obdobie potierali transparentné podmienky na podnikanie v tomto segmente. Okrem iného sa YOSARIA TRAINS zúčastnila tendrov na prevádzku na tratiach:
- Bratislava – Banská Bystrica a späť
- Nové Zámky – Prievidza a Leopoldov – Nitra
- Bratislava – Komárno
YOSARIA TRAINS venovala týmto tendrom mnoho času a síl, podala výhodnú ponuku, ale všetky tieto verejné súťaže štát nevyhodnotil a zrušil.
V roku 2022 sa opakovane konala súťaž na trasu Bratislava – Komárno, kde spoločnosť YOSARIA TRAINS skončila na druhom mieste za spoločnosťou LEO EXPRESS, ktorá ponúkla abnormálne nízku cenovú ponuku a započne dopravu na predmetnej trati 10.12.2023
Spolupráca
s čínskym koncernom
V r. 2011 – 2013 spoločnosť sa rozhodla pre odvážny vizionársky krok a nadviazala intenzívnu spoluprácu s najväčším svetovým výrobcom koľajových vozidiel čínskym koncernom CNR Peking. Cieľom spolupráce bolo spoločne vyvinúť EMU najvyššej triedy dizajnu a technológie na svetovom trhu osobných vlakov pre prevádzkovú rýchlosť 200 km/h ( konštrukčná rýchlosť 300 km/h. ). Svedectvom intenzívnej spolupráce bol fakt, že pracovníci YOSARIA TRAINS strávili v Číne 130 dní a čínski partneri na Slovensku 150 dní.
Výsledkom tejto spolupráce je široká dokumentácia o vývoji modernej Hi-Tec EMU pre nielen Slovensko ale aj celú Európu. Tesne pred podpisom zmlúv na výrobu týchto súprav Slovenská vláda vyhlásila „vlaky zdarma“, čo malo za následok prerušenie všetkých prác, nakoľko v takomto prostredí je ekonomicky nemožné takýto biznis plán udržať (dôkazom je zastavenie servisu spoločnosti RegioJet na linke Bratislava – Košice). Preto sa firma po zhodnotení reálneho stavu trhu osobnej železničnej dopravy rozhodla primárne pre účasť v tendroch.